Menu
Din kurv

Sådan foregår returneringer

Ved køb i dansk webshop har du returret

Quick guide til returnering

Her kan du læse, hvordan du returnere varer til GENDA. Det kan blive aktuelt at returnere hvis du:

  • har fortrudt dit køb (HUSK fristen er 14 dage, regnet fra den dato, hvor du modtog/afhentede varerne)
  • en vare er defekt (reklamation)
  • du ønsker at ombytte en vare/varer


Hvordan gør jeg?

  1. Du sender en e-mail til salg@genda.dk. 
  2. Skriv i mailen, om der er tale om en fortrydelse af køb, en reklamation eller et ønske om at ombytte en vare.
  3. Skriv også gerne fakturanummer, eller købsdato, så har vi lettere ved at finde dig i vores system.


Hvad sker der så, når jeg har sendt e-mail?

  1. Vi vurderer om dine ønsker er mulige inden for købeloven og vores salgsbetingelser.
  2. Vi sender dig en mail med en returlabel, så du ikke skal lægge penge ud for at sende varerne tilbage.
  3. Du pakker varerne, printer returlabel ud, sætter den på pakken og afleverer pakken til et PostNord indleveringssted.


Får jeg alle mine penge tilbage hvis jeg fortryder et køb?

Du har betalt for varer+forsendelse og du refunderes præcis det samme når du returnerer varerne. Det har altså ikke kostet dig noget, at fortryde købet.


Specielt ved fortrydelse af dele af et køb

Du kan i følge købeloven ikke fortryde kun dele af et køb, med mindre webshoppen/sælger går med til det. Vi behandler hver sag for sig og forbeholder os retten til ikke at gå med til, at du kan fortryder kun dele af dit køb. Det kunne eks. være aktuelt, hvis en kunde fortryder en vare af meget lille værdi, eller fortryder flere gange under samme ordre.

Ved fortrydelse af kun dele af et køb, sender vi dig en returlabel til udprint. Men du får ikke refunderet det du selv betalte for forsendelsen, da du bestilte dine varer.

Det er jo selvfølgelig  vores ønske og interesse at gøre vores kunder tilfredse. Vi ønsker jo at du kommer igen. Derfor vil vi altid stræbe efter at finde en god løsning for dig.


Specielt ved ombytning af en vare

Ombytning er ikke en rettighed. En ombytning betragtes på samme måde, som fortrydelse af dele af et køb. Vi forbeholder os altså retten til ikke at ville ombytte kun en enkelt vare.


Hvad er reklamationsret?

Alle varer er naturligvis omfattet købeloven og du har 2 års reklamationsret. Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til over for dig som forbruger. Opstår der en fejl eller mangel ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet, uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent (til stede) i varen ved købet.

Hvis din vare er defekt, skal du sende os en mail på mail@genda.dk hvor du kort forklarer problemet. Herefter aftaler vi via mail, hvordan varen bliver repareret, ombyttet eller refunderet - alt efter vare og situation.


Når du pakker varerne der skal sendes retur

Sørg for at varerne er pakket forsvarligt. Ansvaret for returforsendelsen påhviler dig.

Vi skal have modtaget din returforsendelse senest 14 dage efter, at du har modtaget en returlabel fra os.

Varerne skal sendes retur i original og ubeskadigiet emballage.


Har du brugt en vare, kan du stadig godt fortryde købet

Selv om du har brugt en vare, har du ret til at fortryde og returnere varen.

Netbutikken forbeholder sig dog ret til at værdisætte varen, til det den vil kunne gensælges for, og kun returnere dette beløb til dig. Hvis du ikke er tilfreds med butikkens værdifastsættelse, kan du naturligvis klage over det. Du kan læse mere om dine klagemuligheder under "Handelsbetingelser"


Læs mere om Handelsbetingelser



Vi anvender cookies. De anvendes til at gøre din brugeroplevelse bedre. De anvendes ikke til at gemme og bruge til markedsføring og dine informationer gives ikke videre til andre. Du kan selv slette cookies i dine browserindstillinger og her kan du også fravælge dem.